سرزمین خارج از نقشه به چاپ دوم رسید

سرزمین-خارج-از-نقشه-به-چاپ-دوم-رسید

1031

اشتراک در شبکه های اجتماعی


سرزمین خارج از نقشه به چاپ دوم رسید

این کتاب داستان زندگی به ویژه زندگی کاری یک معلم عشایری را به تصویر می کشد و از ماجراها، سختی ها، اتفاقات غیر رایج برای معلمین مناطق عادی و… می گوید. ماجرا از زبان آموزگار روایت می شود، آغاز آن با ارائه شرحی کوتاه از دوران کودکی او شکل می گیرد و سپس تجربیات او از دوران تدریسش در مناطقی که حتی از ساده ترین امکانات آموزشی بی بهره اند به شکلی داستان گونه و خواندنی بیان می شود.

این معلم لرستانی که «عزیز محمدی منش» نام دارد تمام عمرش را صرف رسیدگی به اموردانش آموزانش کرده و کارش پیدا کردن روستا‌های کوچک و کم جمعیت است که گاهی برخی از آن‌ها ده یا پنج خانوار سکنه دارد.

محمدی منش برای رسیدن به این روستا‌ها دو یا سه روز پیاده روی می‌کند و گاهی هفت روز پیاده طی مسیر می‌کند، چون هیچ راه دسترسی به این روستا‌ها وجود ندارد.

روستا‌هایی که او پیدا می‌کند آب و برق ندارد و او بدون این امکانات، مدرسه را برپا می‌کند. این معلم با کمک بچه‌ها از کوه سنگ می‌آورد و چهار دیواری‌ای درست می‌کند و روی آن را با پلاستیک می‌پوشاند تا کلاس درسی بسازد.

محمدی منش تلاش کرده برای بسیاری از این روستا‌ها کانکس بگیرد و با هلی کوپتر به این مناطق برده و دانش آموزان را صاحب کلاس درس کند.

 این ها بخشی از روایت زندگی عزیز محمدی منش؛ معلم آموزش و پرورش منطقه عشایری لرستان است که در قالب کتاب ‍ «سرزمین خارج از نقشه» منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته است.کتاب «سرزمین خارج از نقشه» به قلم "علی نورآبادی"  در شانزده فصل تدوین شده است.

این کتاب را انتشارات قدیانی در قطع رقعی و با قیمت 110 هزار تومان  و نوبت چاپ دوم منتشر کرده است.

:برچسب ها

کتاب سرزمین خارج نقشه محمدی منش نور آبادی انتشارات قدیانی بنفشه

تاریخ درج: 1400/11/03

دسته بندی: اخبار