برگزاری بهارانه کتاب بعد از نمایشگاه 1401

برگزاری-بهارانه-کتاب-بعد-از-نمایشگاه-1401

1015

اشتراک در شبکه های اجتماعی


معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایبنا گفت؛

برگزاری بهارانه کتاب بعد از نمایشگاه 1401 

یاسر احمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره زمان برگزاری طرح بهارانه کتاب، همزمان و یا بعد ازسی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: تلاشمان براین بود تا این دو رویداد فرهنگی کتاب‌محور را همزمان برگزار کنیم اما احتمالا از نظر فنی امکان برگزاری ان‌ها را نداریم.

وی افزود: هدف‌گذاری شده، بیستمین طرح فصلی ـ بهارانه کتاب ـ با فاصله زمانی اندک از سی‌و‌‌سومین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران برگزار شود.

به گزارش ایبنا، 29 آبان‌ماه سال 1400 نخستین طرح فصلی کتاب در دولت جدید، به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد. این طرح نوزدهمین دوره از مجموعه این طرح حمایتی محسوب می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این طرح با ادوار گذشته، رویکرد عدالت‌ فرهنگی بود که با مشارکت قابل‌توجه و بی‌سابقه کتاب‌فروشی‌ها همراه شد.

۹۸۰ کتابفروش از سراسر ایران در این طرح مشارکت کردند. از دیگر رویکرد‌های این طرح، تعیین دو بازه زمانی بود؛ کتاب‌فروشی‌های مناطق کمتربرخوردار، 10 روز میزان پاییزه کتاب بودند در‌حالی‌که در دیگر مناطق کشور این طرح، چهار روز برگزار شد. با پایان این دوره از طرح‌های حمایتی 425 هزار نسخه کتاب به ارزش 28 میلیارد تومان فروخته شد.

سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز بعد از دو سال وقفه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، به‌مدت 10 روز از بیست‌و‌یکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه با دو شیوه حضوری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و مجازی در قالب سامانه فروش ketab.ir برگزار می‌شود.

:برچسب ها

نمایشگاه کتاب مجازی بین المللی کودک نوجوان انتشارات قدیانی بنفشه

تاریخ درج: 1401/01/24

دسته بندی: مقاله